FAQ items aan het laden...

Tam Go Ahead Eagles kansloos in de Arena

Go Ahead Eagles is in de tweede ronde van de KNVB beker uitgeschakeld door Ajax. In de Johan Cruijff Arena ging de ploeg van John Stegeman met 3-0 onderuit.

De coach van Go Ahead Eagles had voor het beker treffen gekozen om één wijziging door te voeren op zijn middenveld. De meer verdedigende Sjoerd Overgoor verving Richard van der Venne. Een logische gedachte van Stegeman maar veel effect had deze zet niet.

Ajax dat o.a. Van der Beek, Huntelaar, Blind, Schöne en Labyad in de basis liet starten maakte de intenties direct duidelijk. Vanaf minuut één zette het de Deventer formatie met de rug tegen de muur zonder dat het daar al te veel moeite voor moest doen.

Ruim een half uur bleef Go Ahead Eagles op de been maar twee fouten werden genadeloos afgestraft door de ploeg die in de Champions League hoge ogen gooide. Allereerst stuiterde een bal vele meters weg bij Orhan Dzepar die daarmee de counter van Ajax inleidde. Neres trof hard doel waardoor de achterstand een feit was. Drie minuten later was de wedstrijd beslist nadat Labyad de bal onder doelman Verhulst door schoot en de 2-0 op het scorebord kon zetten.

Go Ahead Eagles kon er één momentje tegenover stellen. Een scherp aangesneden vrijetrap werd rakelings gemist door de instormende Jeroen Veldmate. Maar verder was devies om de schade vooral te beperken.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Go Ahead Eagles moest verdedigen en had niet het vermogen om maar aan aanvallen te denken. De ploeg had zich, zo leek het, al neergelegd bij een nederlaag en kwam ook niet tot een aantal leuke en frivole aanvallen. Ajax deed nog een keer een duidt in het zakje via Hunterlaar waardoor de 3-0 eindstand na ruim een uur op het bord stond.

Enig hoogtepuntje van de wedstrijd vanuit Go Ahead Eagles perspectief is het debuut van Giovanni Butner. Hij mocht nog ruim een kwartier meedoen. Na een lange blessure maar een goede voorbereiding is dat dus een positief signaal voor de toekomst. Deze wedstrijd kan echter de geschiedenisboeken in als een kansloze nederlaag bij een Ajax dat er niet eens voor de volle honderd procent voor ging.

Dit verslag is afkomstig van: https://www.deventerrtv.nl/tam-go-ahead-eagles-kansloos-in-de-arena/

2018-11-01T20:00:26+01:0031 oktober 2018|Verslagen|