Go Ahead Eagles heeft, na een matige en matte vertoning, met 2-1 verloren van FC Groningen. In de Euroborg had de ploeg van Kees van Wonderen weinig in te brengen ondanks dat het scoreverschil klein bleef. Mede daarom moet Go Ahead zich misschien wel achter de oren krabben. Want tegen dit FC Groningen had meer in het vat gezeten.

Al na vier minuten spelen kwam de thuisploeg op voorsprong. Allereerst moet Mats Deijl zich aanrekenen dat een bal binnendoor gespeeld kon worden. De voorzet die Strand Larsen vervolgens intikt valt tussen Joris Kramer en doelman Noppert in. De spits profiteert van het feit dat beide verdedigers van de bezoekers niks doen.

In een verder saaie eerste helft had Go Ahead Eagles nauwelijks iets in te brengen. Boyd Lucassen was het gevaarlijkst maar maaide over de bal vanuit één van de hoekschoppen. Groningen was maar één keer dichtbij maar bij dat moment was Andries Noppert meester over de situatie.

In de tweede helft leek de wedstrijd, heel even, richting de ploeg van Van Wonderen te kantelen. De eerste fatsoenlijke aanval werd door invaller Botos hard achter doelman Leeuwenburgh gekopt, 1-1.

Alle mensen met een rood-geel hart kregen hoop op een goed resultaat. Echter stond de ploeg vijf minuten later alweer op achterstand. Strand Larsen mocht een hoge bal aannemen, omdraaien en vrij inschieten. In deze situatie liepen Idzes en Kramer achteruit waardoor de spits van Groningen het duel kon beslissen.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl