FAQ items aan het laden...

Teleurstellend seizoen Go Ahead Eagles vat zich samen in Utrecht

GA Eagles heeft in stadion Galgenwaard met 1-0 verloren van Jong FC Utrecht. Het team van Jan van Staa ging gaandeweg de wedstrijd steeds slechter spelen en kreeg de deksel, vlak voor tijd, keihard op de neus. In negentig minuten vatte het seizoen van GA Eagles zich samen.

GA Eagles begon aardig aan het duel. Na zeven minuten had het twee dikke kansen op een voorsprong laten liggen. Eerst zag Joey Suk een kopbal door de keeper uit het doel gebokst worden. Even later werd een inzet van Xandro Schenk van de lijn gehaald.

Tot halverwege de eerste helft hield GA Eagles het aardige niveau vast. Het zag Stevens een keer redden op een poging van Joosten maar ook Bruno Andrade was dichtbij een treffer. Zijn vrijetrap belandde bovenop het doel.

Vervolgens kabbelde de wedstrijd voort en zag je nadrukkelijk dat er bij GA Eagles weinig lijn in het spel zit. De beweging zonder bal ontbrak en als één van de spitsen al eens in balbezit was, dan kon iedere trouwe GA Eagles volger van tevoren uittekenen wat er ging gebeuren.

Na rust werd het spel alsmaar slechter aan Deventer zijde. Jong FC Utrecht was via Joosten nog het dichtst bij een treffer. Echter zag Joosten zijn poging hoog in de lege tribune belanden.

De wedstrijd kabbelde voort en gaandeweg de tweede helft, ebde het geloof bij de spelers weg. GA Eagles kreeg geen enkele mogelijkheid meer om tot scoren te komen en liet een gebrek aan creativiteit zien.

In de slotfase moest Xandro Schenk nog een overtreding maken op de rand van het strafschopgebied. En in een seizoen waarin je niks afdwingt als ploeg krijg je op dit soort momenten de deksel op de neus. Scheidend doelman Sonny Stevens zag de vrijetrap achter zich in de kruising belanden waardoor er zelfs verloren werd van de hekkensluiter.

De conclusie na de nederlaag in de Galgenwaard is spijkerhard. GA Eagles mist de kwaliteit om serieus een kans te maken op de nacompetitie. Met het vertoonde spel van dit seizoen heeft de ploeg daar ook geen enkel recht op. Theoretisch is de nacompetitie via de ranglijst en via de vierde periode nog steeds mogelijk. Echter is de hoop op een mooie seizoenafsluiting inmiddels vervlogen.

2018-04-02T20:25:51+02:002 april 2018|Verslagen|