FAQ items aan het laden...

Tiental Go Ahead Eagles geeft punten makkelijk cadeau

GA Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven met 1-3 verloren. Nog voor er tien minuten gespeeld waren moest Givan Werkhoven met een rode kaart de kleedkamer opzoeken. In de tweede helft gaf GA Eagles, mede door matig verdedigend werk, de punten makkelijk cadeau.

Na afloop van de wedstrijd was wel duidelijk dat de rode kaart beslissend was tijdens het treffen tussen GA Eagles en FC Eindhoven. Dat er nog altijd een discussie gaande is, geeft aan dat scheidsrechter Ruperti Werkhoven zwaar bestraft heeft.

Blijft echter overeind dat het een toepasselijk moment is in het rampseizoen dat GA Eagles doormaakt. Echter bleek de Deventer formatie, in de eerste helft, nog een teken van leven te geven. De ploeg vocht voor wat het waard was en bleef met enig geluk overeind. FC Eindhoven trof een keer de paal en de formatie van Van Staa mocht de handen dichtknijpen dat een aantal aanvallen slecht uitgespeeld werden. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg GA Eagles meer grip op de wedstrijd en kwam het zelfs tot enkele aanvallen. Beltrame zag een bal net naast het doel van Hoogberghs verdwijnen. Even later kwam de ploeg op voorsprong. Een snel genomen vrijetrap stelde Pieter Langedijk in staat om Xandro Schenk bij de tweede paal te laten scoren.

De voorsprong zou een mentale opsteker moeten zijn. Maar defensief geschutter in de eerste tien minuten na rust leverde een knal op waarmee GA Eagles direct knock-out geslagen op de grond lag. Bij het eerste doelpunt van FC Eindhoven kopte Ketting de bal voor de handen van Stevens weg. Één tel later schoof Schenk de bal in de voeten van Landschoot, die het cadeautje dankbaar uitpakte. Acht minuten later stond het 1-3. Tot twee keer toe kon Mats Lieder door het hart van de verdediging lopen en de bal beheerst achter Stevens in het doel schuiven. Enig lichtpuntje was het debuut van jongeling Siebe Schets. De goalgetter van de jeugdafdeling maakte een aardige indruk maar moest op een vervelend moment in de wedstrijd debuteren.

De wedstrijd om des keizers baard werd dus kansloos verloren. Het uitvallen van Xandro Schenk en Joey Groenbast is voor het team een extra aderlating. Mede daardoor kon de ploeg geen vuist meer maken. Het is voor GA Eagles te hopen dat de blessures meevallen. Alleen vanavond al, mistte het vijf basisspelers, lijkt het erop dat Buwalda zijn kansen verspeeld heeft en moet het maar zien hoe snel de afwezigen herstelt zijn. Het zijn echter zaken die een ploeg overkomt als het een verloren seizoen speelt.

2018-04-14T01:13:21+02:0014 april 2018|Verslagen|