Go Ahead Eagles heeft, nadat het een half uur met een man minder moest spelen, toch een punt overgehouden aan het duel met Almere City. Richard van der Venne is de gevierde man omdat hij een vrijetrap tegen de touwen schoot.
De eerste helft was van een zeer matig niveau en de kansen waren daardoor schaars en de doelpunten duur. Verder dan een poging van Hunte, die op de lat belandde, kwamen beide teams niet.

In de tweede helft was er iets meer spektakel in het Yanmar stadion. Go Ahead Eagles had een strafschop moeten hebben nadat van Vlerken binnen het strafschopgebied hands maakte. De scheidsrechter legde de bal er echter buiten.
Niet veel later had Richard van der Venne de 0-1 op de schoen maar zag zijn inzet net achter het doel belandden. De grootste kans, na rust, was dus voor de formatie van Jack de Gier. Echter leek de wedstrijd zich in het nadeel van Go Ahead Eagles voort te zetten. Corboz moest namelijk vertrekken vanwege twee gele kaarten.
Een half uur met een man minder moest de Deventer-formatie zien te overleven. Maar als dan ook laatste man Sam Beukema nog uitglijdt op de hobbelige grasmat is het voor Harrisson een koud kunstje om de 1-0 te maken.

Enkele minuten na de openingstreffer kreeg Kaandorp een enorme kans op de 2-0 maar zag de bal naast gaan. En toen was daar opeens Richard van der Venne. Een vrijetrap van de aanvallende middenvelder belandde in één keer achter doelman Smits.
Daarmee werd de eindstand op 1-1 bepaald en moeten beide teams daar mee zien te leven. Gezien de wedstrijd zal dat niet moeilijk zijn want geen van beide verdiende er met de zege vandoor te gaan.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl