Onder toeziend oog van een goed gevuld uitvak is Go Ahead Eagles de competitie  uitstekend begonnen.  Tegen de ‘Citizens’  uit Almere werd een degelijke, dik verdiende 0-2 overwinning behaald.

De mannen van Erik ten Hag hadden 90 minuten lang het betere van het spel .  Dat Nick Marsman pas in blessuretijd voor de eerste keer gestrekt moest was veelzeggend. Zijn collega aan de overkant, Dennis Gentenaar was toen al twee maal gepasseerd door Xander Houtkoop, in de eerste helft, en Sjoerd Overgoor na rust.  Aanwinst  Promes maakte zijn debuut als invaller. Zoals gezegd dus een prima start op het lastige kunstgras tegen een op papier gevaarlijke tegenstander.  Volgende week wacht gelijk een topper. Dan komen namelijk de Superboeren op bezoek in de Adelaarshorst.

Opvallend:
– Veel Almere City aanhangers leven zichtbaar nog in het FC Omniworld tijdperk.  Wel sneu, zet je groot op je onderarm ‘Omni army’, veranderd de clubleiding de clubnaam.
– Cendrino Misidjan nam de na de wedstrijd keurig de tijd de aanhangers van Almere City in hun supportershome te bedanken.  Hier was hij gezien het geringe aantal bezoekers overigens snel mee klaar.
– Technisch manager Wim Dusseldorp van VVV Venlo was aandachtig toeschouwer.  Het is nog geen 1 September.

Foto’s Almere City – Go Ahead Eagles.