Go Ahead Eagles is het nieuwe jaar uitstekend begonnen.  In het duel dat vooraf werd gegaan door een minuut stilte ter nagedachtenis aan clubicoon en erelid Be Bloemendal werd de wijdbroeken uit Volendam geen kans gegund, 5-0.

Van meet af aan werd met succes geprobeerd Volendam vast te zetten op eigen helft.  Een goal ‘uit het boekje’, voorzet Janota, binnengeknikt door Tarvajarvi bracht snel de 1-0 op het bord. Janota en opnieuw Tarvajarvi zorgden binnen het half uur al voor een comfortabele voorsprong. Na rust kon rustig toegewerkt worden naar een ruime overwinning, zeker na de veldverwijzing van Volendammer Barry Opdam. Suk en Antonia completeerden de 5 – 0. Een erg belangrijke overwinning op een naaste concurrent om de play-off plaatsen welke veel vertrouwen zal geven voor de lastige maar uitdagende komende weken.

Foto’s GA Eagles-Volendam.

Stem hier op uw man of the match