De Supportersvereniging Go Ahead Eagles heeft een unieke overeenkomst gesloten met DRTV. In deze overeenkomst is opgenomen dat de SV de vrijwilligers van het programma Sport live gaat ondersteunen. Het enthousiasme had er nog niet onder te lijden, maar de al maar hoger wordende onkosten die de makers zelf moesten bekostigen deed de twijfel over het voortzetten wel groeien.. Omdat uit het aantal luisteraars blijkt dat de populariteit van de live uitzendingen onder onze supporters groot is, zou het jammer zijn als het programma zou sneuvelen onder de financiele druk.  De beslissing om de onkosten voor onze rekening te nemen was dan ook niet moeilijk.

Hieronder vindt u het persbericht van DRTV.

UNIEKE SAMENWERKING DRTV EN SV GAE

Een unieke samenwerking in Nederland tussen een supportersvereniging en de lokale radio. Al vanaf 2008 volgt een team van vrijwilligers alle wedstrijden van Go Ahead Eagles op de voet. De uitzendingen zijn enorm populair met name bij de supporters. De uitwedstrijden worden regelmatig door ca.1400 luisteraars gevolgd via internet en radio. Om deze uitzendingen te kunnen continueren is geld nodig. De vrijwilligers hebben vier seizoen lang alles uit eigen zak betaald. De supportersvereniging van Go Ahead Eagles steunt het Sport Live team nu bij de onkosten van de uitwedstrijden. VAN, VOOR en DOOR supporters Afgelopen vrijdag, 26 oktober 2012, ondertekende Edward Rondhuis, secretaris van de supportersvereniging, en Erik van Luttikhuizen, eindredacteur van Sport Live, de overeenkomst. Die overeenkomst is een samenwerkingsverband voor dit lopende seizoen. De supportersvereniging van Go Ahead Eagles en het sportprogramma Sport Live van Deventer Radio, gaan nauwer samenwerken. Onderdeel van die samenwerking is de sponsoring van de uitwedstrijden door de supportersvereniging. Daarnaast krijgen de supporters mogelijkheden tot inbreng in de uitzendingen en gezamenlijke evenementen. De supportersverenging sponsort dit seizoen het enthousiaste team zodat de live verslagen gecontinueerd kunnen worden. ‘Een pracht verlengstuk van de club waar veel supporters van afhankelijk zijn’; aldus Edward Rondhuis. ‘Enorm blij en opgelucht dat, buiten de enorme waardering om, de uitzendingen een vervolg kunnen krijgen’. ‘Het team met vrijwilligers is hier bijzonder bij gebaat’; aldus eindredacteur Erik van Luttikhuizen Direct na afloop van het duel tegen FC Dordrecht, van afgelopen vrijdag, ondertekenden de supportersvereniging en het Sport Live team het contract in de bestuursruimte van het overvolle en gezellige supportershome.

Foto Pim Nauta