Een draak van een eerste helft. Die speelde Go Ahead Eagles op bezoek bij Top Oss. Maar Richard van der Venne had in de tweede helft slechts vier minuten nodig om de wedstrijd volledig te kantelen. Uitgerekend de Brabander werd matchwinnaar in het Frans Heesen stadion.
Julius Bliek begon in de basis in plaats van Gino Bosz. Het betekende voor de Zeeuw zijn eerste basisplaats in het hart van de defensie. Het leverde echter geen sprankelende eerste helft op. Sterker nog, na twintig minuten was er nog geen hoogtepunt te noteren. Tot plots ex-Go Ahead Eagles speler Büttner de bal in de handen van Verhulst schoot. Het was de opmaat tot drie spannende minuten. Daarin kwam Oss tot scoren nadat Verhulst een vangbal los liet en daarmee schlemiel van de avond leek te worden.

Na de pauze draaide de wedstrijd volledig. De onzichtbare Rabillard en de matig acterende Abdat werden naar de kant gehaald. Maecky Fred Ngombo maakte zijn officiële debuut en even later kwam ook Elso Brito voor het eerst het veld in.
Met Ngombo in de spits kon Go Ahead Eagles een makkelijker spel gaan spelen. De lange bal was plots een optie en van daaruit kon de formatie van De Gier verder voetballen. Het gaf ruimte voor voorzetten waarvan er direct één werd binnengeschoten door van der Venne. Nog geen drie minuten na de gelijkmaker wist de geboren Brabander ook de tweede tegen de touwen te schieten.
Plots stond Go Ahead Eagles met 1-2 voor en moest het die voorsprong over de streep trekken. Waar Verhulst in het eerste bedrijf nog de schlemiel leek te worden was hij na de pauze scherp. In de slotfase wist hij een afstandsschot van Opdam net te toucheren waardoor de bal op de buitenkant van de paal belandde.
De wissels van de Gier in combinatie met een betere werklust leverde de Deventer formatie uiteindelijk drie punten op. En hoe wisselvallig het soms ook is, de aansluiting met de top 5 is gevonden.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl