De winter heeft het land stevig in zijn greep en als we de verschillende meteorologen mogen geloven blijft dit zeker de komende veertien dagen het geval. Nog enkele dagen en de uitwedstrijd tegen FC Oss zou het einde van de winterstop moeten inluiden. Iedereen kan het op zijn klompen aanvoelen dat de ijsmeesters, uh ik bedoel de terreinknechten, de grootste moeite zullen hebben om de velden in een dusdanige staat te brengen dat het spelen van wedstrijden verantwoord is. Het ontbreken van veldverwarming maakt je volledig afhankelijk van het weer. Velden met een flink sneeuwdek zijn ontdooid. Verwijderen van de sneeuwlaag geeft de vorst weer vrij spel en maakt het veld met sneeuwresten onbespeelbaar. Delen van het land waar minder sneeuw is gevallen ligt een bevroren pap. Voetballen lijkt voorlopig dus een utopie, laat staan dat het voor de supporters op de tribune een pretje is. Naar verluidt komen maandag de competitieleiders en clubbestuurders bij elkaar om te kijken wat de gevolgen zijn van een algehele afgelasting van de Jupiler league het komende weekeinde. Voor Go Ahead betekent dit waarschijnlijk ook uitstel van de al eerder afgelaste wedstrijd tegen Excelsior op maandag 18 januari. En dan is de winter feitelijk nog maar net goed op gang. Wie weet wat januari en februari nog in petto hebben? Nu al moet ons cluppie binnen drie maanden minstens 18 wedstrijden afwerken. Ulderink zal zijn mannen dus snel in een goed ritme moeten krijgen.

Ieder nadeel heeft echter z’n voordeel.
Uitstel van de competitie geeft de technische staf namelijk wel iets meer lucht in de zoektocht naar de zo gewenste spits en Patrick Gerritsen, die naar nu blijkt nog enkele weken nodig heeft om fit te worden, heeft meer tijd om aan zijn herstel te werken.