Ook in de tweede wedstrijd van het seizoen heeft Go Ahead Eagles de volle winst weten te pakken. In een goede wedstrijd werd RBC Roosendaal, die vorige week nog met 0 – 4 wist te winnen in Emmen, aan de zegekar gebonden. Twee maal Koen van der Biezen en Halil Colak bepaalden de eindstand op 1 – 3, na een 0 – 1 ruststand. Een redelijk goed gevuld uitvak zag Go Ahead Eagles al snel het initiatief nemen. Al in de 10de minuut had de ploeg op voorsprong kunnen komen toen Halil Colak na een fraaie actie pootje werd gelicht in het strafschop gebied. Arbiter Janssen verzuimde de bal echter op de stip te leggen en toonde tot verbazing van zelfs de RBC aanhang Colak de gele kaart voor een vermeende schwalbe. De dikverdiende voorsprong kwam voor rust wel op het scorebord. Koen van der Biezen schoot in de 36ste minuut op aangeven van Patrick Gerritsen de 0 – 1 tegen de touwen.  Na de thee belandde de wedstrijd in een enigzins rommelige fase. Na een half uur was een dubbele wissel van Rini Coolen voor RBC het startsein opportunistisch te gaan spelen. Dit resulteerde tot de onverdiende gelijkmaker. Seuntjes kreeg de bal voor het intikken na een inzet van ex- Eagle van het jaar Sjoerd Ars. 1 – 1. De mannen van Andries Ulderink toonden echter veerkracht en binnen drie minuten stond de voorsprong alweer op het bord. Een blunderende RBC goalie Koetsier liet een schot van Colak schieten en stelde daarmee Koen van der Biezen in staat eenvoudig de 1- 2 over de lijn te werken.  In blessure tijd werd de eindstand zelfs naar 1 -3 getild door Halil Colak die het laatste zetje gaf na een fraaie kopbal van Koen van der Biezen. Deze droomstart zal ongetwijfeld veel vertrouwen geven in de aanloop naar de topper van aanstaande vrijdag tegen in de Adelaarshorst tegen de Graafschap .