De wedstrijd Go Ahead Eagles – Excelsior was gezien de belangen spannend maar weinig sprankelend. Beide ploegen leken op twee gedachten te hinken en konden aanvallend weinig uitrichten.

Go Ahead met Glynor Plet in de basis had het veldoverwicht maar kwam zelden gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Succesvol was het daarbij dus niet. Wesly Verhoek had de 1-0 op zijn schoen toen hij in de eerste helft alleen op pad werd gestuurd naar doelman Coutinho maar deze niet wist te verschalken.
Een fout van Jop van der Linden leidde de grootste kans van Excelsior in. Tom de Weert vond tot tevredenheid van de aanwezigen echter de paal.

In de tweede helft was het spelbeeld niet veel anders. Beide ploegen blonken vooral in machteloosheid. De voor de onzichtbare Plet ingevallen Marnix Kolder was nog het dichtste bij, maar ook hij raakte slechts het houtwerk.

Go Ahead schiet niet echt veel op met dit ene punt, al verloor NAC later op de avond van PSV. De komende week wacht nog een zwaar programma, al blijft het natuurlijk voetbal en kennen de uitslagen ieder weekend weer verrassingen.

Stem hier op uw man of the match

Interviews Erik van Luttikhuizen