Het vertoonde spel stond in schril contrast met het resultaat, maar daar maalde niemand om na afloop. De vurig verlangde winst op NAC was binnen en daar ging het uiteindelijk om.  Het belang van de drie punten was duidelijk en deze werden dan ook luid bejubeld in de kolkende Adelaarshorst.

Eerste helft

De spanning leek een stempel te drukken op de wedstrijd die van niet al te hoog niveau was. Veel uitgespeelde kansen waren er niet. NAC, dat de laatste weken niet veel verloor, leek zich safe te willen spelen met een remise. Bij rust leken ze hierin te slagen. Voor Go Ahead, zonder de geschorste Turuc op het middenveld, telde alleen de winst. De gewenste voorsprong werd uiteindelijk verkregen door een prachtige combinatie tussen Marnix Kolder, weer terug in de basis, en Jarchinio Antonia. Met name het laatste stiftje van Antonia dat ten Rouwelaar verschalkte was van grote schoonheid; 1-0.

De gelijkmaker kwam er ook en ook deze tegentreffer werd knullig weggegeven. Uit een vrije trap schoot Jordy Buijs de bal listig onder de opspringende muur door langs de aan de grond genagelde Andersen; 1-1.

Tweede helft

Na de thee namen de gasten uit Breda het heft in handen. Gesteund door een luidruchtig uitvak en veelvuldig balbezit werd Go Ahead in de tang genomen en leek het stiller wordende publiek zich te moeten verzoenen met maximaal een puntje. De Eagles holden veelal achter de tegenstander aan en verloren de meeste persoonlijke duels. Echt grote kansen wist de Bredanaars echter ook niet te creëren.

Het geluk was in dit superbelangrijke duel uiteindelijk een keer op onze hand. Bij één van de spaarzame acties aan het front, na een hoekschop, besloot Sjoerd Overgoor maar eens de trekker over te halen. Zijn schot, dat het doel nooit zou hebben bereikt, werd door oud-Eagle Henrico Drost onvrijwillig langs de kansloze Ten Rouwelaar in eigen doel gewerkt: 2-1. Met kunst- en vliegwerk werden de slotminuten doorstaan en bracht het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Kamphuis de Adelaarshorst bevrijding en in extase. Met 34 punten zijn we nu 4 punten los van plek 16 en op gelijke hoogte met ADO en NAC gekomen.

We zijn er bijna!

Stem hier op uw man of the match

Go Ahead Eagles – NAC Breda 2-1 (1-1)

25. Jarchinio Antonia 1-0
39. Jordy Buijs 1-1
84. Sjoerd Overgoor 2-1

Toeschouwers: 7830
Scheidsrechter: Jochem Kamphuis
Gele kaart: Mawouna Amevor (Go Ahead Eagles), Uros Matic, Jordy Buijs (beide NAC Breda)

Go Ahead Eagles: Stephan Andersen; Mawouna Amevor (86. Ridgeciano Haps), Bart Vriends, Jop van der Linden, Xandro Schenk; Erik Falkenburg, Sjoerd Overgoor, Jeffrey Rijsdijk (88. Lars Lambooij); Jarchinio Antonia, Marnix Kolder, Xander Houtkoop (66. Joey Godée).

NAC Breda: Jelle ten Rouwelaar; Sepp de Roover, Henrico Drost (88. Anouar Hadouir), Jordy Buijs, Boldizsar Bodor; Gill Swerts, Uros Matic, Kees Kwakman; Elson Hooi, Rydell Poepon (78. Stipe Perica), Danny Verbeek (46. Jeffrey Sarpong).