Na het debacle van afgelopen maandag tegen Telstar gingen ook gisteravond de toeschouwers teleurgesteld naar huis.  In wederom een slecht duel werd tegen laagvlieger FC Almere City ternauwernood een puntje behaald.

In de 94ste minuut wist Koen van der Biezen geheel vrijstaand de 2 – 2 binnen te tikken. Van deze geboden  vrijheid wist hij met name in de eerste helft echter geen gebruik te maken.  Zonder overigens goed te spelen werden een aantal prachtige mogelijkheden uitgespeeld. Keer op keer werden deze echter vakkundig om zeep geholpen. Beschamend was het dan ook dat van der Biezen door de stadionspeaker werd uitgeroepen tot man of the match. En ja wanneer je zelf niet scoort komt vanzelf die oude voetbalwet weer om de hoek kijken en kun je er op wachten dat het balletje aan de ander kant wel een keer goed valt. Uit anderhalve mogelijkheid wist Almere twee maal te scoren waarbij Sergio Padt beide keren iets te verwijten viel. Het slotoffensief toonde andermaal aan dat het verdedigend bij de gasten verre van overtuigend was. Het in de laatste tien minuten uit het vuur gesleepte  gelijke spel bracht dan ook weinig voldoening.
Even werd er gedroomd over 12 punt uit de serie van vier thuiswedstrijden. Zoals zo vaak blijken dromen echter bedrog.